kbPoslední dva měsíce uplynuly jako voda a to znamená, že skončila výzva GRASA 420. Na začátku jsem nevěřil, že se do toho tak vžiji a tento program mi přiroste k srdci. Byla to skvělá jízda a mého rozhodnutí nelituji. Dva měsíce jsem dával svému tělu to nejlepší a mnohé se změnilo…

 

Na úvod ještě jednou v rychlosti shrnu, co GRASA 420 znamená a pak se vrhneme na report. (Podrobný popis programu najdete v tomto příspěvku.)

Rozhodl jsem se, že je na čase se namotivovat a zase trochu pozměnit své návyky, proto jsem vymyslel program spojující cvičební a kvalitní stravovací programy.

Co si představit pod cvičebním programem? Moc se mi líbí cvičení s kettlebell a mám rád jednoduchost, takže zde jsem neváhal a zvolil gradující tréninkový plán, jehož cílem je provedení 420 kettlebell swingů. Jedná se o jeden z nejkomplexnějších cviků vůbec a více se o něm dozvíte na webu autora programu – kb5.cz. Cvičil jsem po celou dobu s kettlebell o váze 20 kilogramů.

A kvalitní stravovací program? Paleo dieta jím je a já jsem se opět vrátil ke trochu striktnější verzi. Dřívě už jsem se spíše stravoval dle Primal zásad a návrat k Paleo byl pro mě velkou výzvou. Ne že bych Primal nějak neměl v lásce, ale potřeboval jsem na sebe být zase přísný a udělat si radost. Rád si totiž stanovuji cíle a zdolávám je – tím mám o motivaci postaráno.

 

Jaké cíle jsem si stanovil pro GRASA 420?

  1. Zdokonalení swingu – zlepšení techniky i při vysokém počtu opakování
  2. Pokoření hranice 420 kettlebell swingů za 20 minut – maximální počet v celé výzvě
  3. Vytvoření návyku – pravidelně trénovat i po skončení programu
  4. Zlepšit fyzickou kondici – zesílení, komplexní trénink
  5. Zlepšení stravovacích návyků – odporštění od potřeby podvádění a odměňování

 

A dosáhl jsem jich?

  1. Swing jsem zvládal už předtím dobře, ale praxe dělá své a já si najednou připadám mnohem jistěji. Necelých 8 tisíc provedení během dvou měsíců posune váš swing o pořádný kus dále.
  2. Cílem bylo 420 swingů – to jsem zvládl. Poslední trénink byl sice náročný, ale o motivaci jsem měl postaráno, takže se dá říci, že to byla hračka. Ale při posledních sériích bych se raději nechtěl vidět 🙂
  3. Návyk jsem si vytvořil a ujistil se, že ho chci budovat dále. Často jsem se dřívě vymlouval, že nemám na cvičení čas, ale nyní vím, že 3 x 20 minut týdně není vůbec nic a čas jsem si vždycky našel. Navíc jsem během celé doby chodil do práce a napsal knihu.
  4. Myslel jsem si, že toto půjde těžko změřit, ale ono je to vlastně naprosto jednoduché. V začátcích jsem byl vyčerpaný už při menším počtu opakování, na závěr jsem udělal 420 swingů. Je to tedy jasné – zesílil jsem.
  5. Celé dva měsíce jsem se držel Paleo diety až na pár drobných výjimek, kdy šlo ale o porušení v naprosto zanedbatelném měřítku. Myslím, že zhruba 5 jídel nesplňovalo parametry Paleo, ale jednalo se přinejmenším o Primal pokrmy, jejichž složení jsem zkrátka nemohl ovlivnit. Ale co je to 5 jídel během dvou měsíců, kdy jsem odhadem spořádal 300 a více porcí jídla? Nic, tělo si toho nemohlo všimnout!

Cíle jsem splnil všechny – za tím si stojím 🙂

 

Navíc se za tu dobu odehrálo pár věcí, které stojí za zmínku

  1. Zažil jsem si další návyk – každý den konzumuji dvě a více lžiček kokosového oleje, který s sebou přináší neuvěřitelné množství pozitiv pro člověka. Kokosový olej je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro hubnutí a zlepšení celkového zdraví – více zde.
  2. Odboural jsem moji závislost na konzumaci medu. Rád jsem si doslazoval čaj lžičkou medu a nikdy jsem tomu nevěnoval příliš pozornost, ale poté jsem si vše propočítal a rozhodl se, že těch cca 60 lžiček medu (2 hrnky čaje denně) měsíčně je zbytečných. Nyní už si dám med jen do pečení (cca 1x za 14 dnů).
  3. Opět jsem se naučil plánovat a hledat řešení. Mnohokrát jsem mohl říct, že na cvičení není čas, ale místo toho jsem plánoval a ve výsledku jsem vždy odcvičil všechny tři tréninky v daném týdnu a navíc jsem nikdy necvičil dva dny po sobě, aby tělo mohlo odpočívat.

 

Tak to bude asi vše, co se během posledních dvou měsíců odehrálo. Odvedl jsem kus práce a mám ze svého počínání radost a super pocit.

Chcete i vy mít ze sebe radost a poladit formu na léto? Pořiďte si kettlebell, stáhněte si kvalitní jídelníček (zdarma) a začněte!

 

PS: A pro lenochy mám jeden tajný tip na „pekáč buchet“ na břiše, který vás bude zdobit i bez námahy – více zde.

 

Zaujal vás článek? Tak to se vám bude líbit i moje kniha.

Superčlověk - Najdi nejlepší verzi sebe sama

Comments are closed.