Jak shodit? Druhá várka tipů, jak zhubnout posledních pár kilogramů...V první části článku Jak zhubnout posledních pár kilogramů jsme si ukázali hned 7 tipů, jak shodit kila. Dneska tu máme druhou várku hodnotných informací – čeká nás dalších 7 způsobů pro dosažení vysněné váhy a postavy.

Dneska půjdeme trochu více do hloubky a dostaneme se k tipům, které jsou často přehlížené, ale mnohdy jsou právě zásadní.

Zdravá střeva

Druhý mozek? Možná ano. Střeva a jejich stav je pro nás sakra důležitý. Doporučuji studiu věnovat pár hodin, protože je až neuvěřitelné, jak jejich zdraví ovlivňuje naše životy a celkovou pohodu. To, co jíme, není důležité jen z kalorického a nutričního hlediska, ale i právě kvůli různým dopadům na naše střeva.

Lepek, mléko, průmyslově zpracované potraviny, cukr a další jiné suroviny mohou mít neblahý vliv na naše střeva, celkové zdraví a ve výsledku i hubnutí.

Používejte šetrnou kosmetiku a přípravky

Obrovský vliv na fungování našeho těla a hormonální rovnováhu má i to, co dáváme nejen do něj, ale i na něj. Netvrdím, že změna šamponu vám zajistí úbytek kilogramů a je to nejlepší cesta jak shodit, to bych přeháněl, ale má vliv na to, co se uvnitř děje a to se pak odráží i v tom, zda se nám v těle netvoří nějaký “blocker”, který by třeba proti ztrátě kilogramů protestoval.

Začněte pomaličku, polehoučku měnit šampony, sprcháče, zubní pasty a další prostředky plné chemie. Vyberte si nějaké šetrnější nejen k našim tělům, ale i celé přírodě. Jako velké překvapení může být i to, že se často jedná o cenově srovnatelné nebo i levnější přípravky. Pár tipů a recenzí naleznete zde.

Spánek. Skrytý tip, jak shodit.

Patří mezi naše nejpodceňovanější činnosti. Odkládáme ho, nepřipravujeme se na něj moc dobře a bereme ho jako nějakou nutnost.

Nebudu se tady moc rozepisovat, mrkněte do mého článku Jak zlepšit spánek – 10 tipů, které zvládne úplně každý, který jsem publikoval nedávno a odezva na něj byla neuvěřitelná. Pár drobností, které mohou dramaticky zlepšit kvalitu nejen spánku, ale i následných dnů.

Jak shodit? Ve stresu to nepůjde…

Po spánku druhá věc, kterou často přehlížíme a pak se jen divíme. Dejte si prvně dohromady osobní věci, práci, vztahy a pak půjde i hubnutí daleko líp. Pokud budete ve stresu, permanentně podráždění a zkrátka v nepohodě, nelze očekávat nic jiného ani od vašeho těla. Výsledky budou stejně mizerné, jako stav vaší mysli. Bacha na to.

Psychická pohoda má pak i obří vliv na to, co jíte, na co máte chutě a v případě, že nejste OK, tak to může vést k přejídání a dalším stavům, díky kterým ta poslední kilečka shodit nedokážete.

Vážně to potřebujete?

Poslední kila jsou často otázkou vůle a taky trošku boje. Prostě jsou ta nejtěžší a je tedy na vás, jak moc zamakáte, abyste to dotáhli do úspěšného konce. Mít pár kilo navíc je pro někoho v pohodě a dá se s tím úúúplně v klidu žít a třeba si toho ani nikdo nevšimne. 

Pokud ale vy sami cítíte, že je chcete dolů, tak si u každého vybočení z cesty nebo porušení pravidel řekněte, jestli vám to za to stojí a jestli tu dobrůtku vážně potřebujete? Skutečně nejde na měsíc nebo dva se “kousnout” a vydržet to bez pečiva, knedlíků, sladkostí nebo limonády? Je to na vás, ale pamatujte, že tyto dva rozdílné přístupy přinesou i rozdílné výsledky. 

Navíc já si třeba nedokážu ujet jen tak trochu a někdy se to docela zvrtne 😬

Jezte vědomě a přítomně

V době všudepřítomých televizorů, počítačů a mobilů je to zase o něco složitější. Čapneme talíř nebo misku (aby nám to šlo futrovat ideálně jen jednou rukou) a tlačíme to tam – koukáme při tom na nějakou obrazovku a ani nevnímáme, co jíme. Najednou je talíř prázdný a my ani nevíme, že jsme něco vůbec konzumovali.

Užijte si to, vychutnejte si každé sousto a jezte vědomě a přítomně. Tělo i mozek budou mít z takového jídla daleko víc a nepoběžíte hned do lednice pro další pokrm, protože takhle své buňky rozhodně neuspokojíte.

Jak shodit poslední kila? Bez pohybu to nepůjde…

Ten pohyb co? Sakra, kdybychom se mohli jen tak válet, nic nědělat a kila by z nás padala sama. Jó, to by bylo… No ale není a je to dobře. Pohyb kromě spálených kalorií nese hned několik dalších benefitů a vězte, že to válendo by nás asi moc dlouho nebavilo.

Hormonální reakce, plno energie, super pocit… to je jen začátek! Pohyb je pro člověka přirozený a velice prospěšný. Bez něj prakticky nedokáže správně fungovat. Lidé jsou staveni k tomu, aby se pohybovali, popoběhli, něco zvedli, mákli si, pracovali a ne jen seděli v autech, na židli, koukali na telku.

Aktuální doba nám mnohé ulehčuje, ale miliony let vývoje prostě jen tak neobejdeme. Tak vstávat od monitoru a pořádně se protáhněte, projděte, popadněte kolo. A zítra zas. A pak znovu… To je dokonalý a efektivní způsb, jak shodit poslední kila 😉

Líbil se vám článek Jak zhubnout posledních pár kilogramů – část II.? Mrkněte i na další a zjistěte, jak shodit…

Zaujal vás článek? Tak to se vám bude líbit i moje kniha.

Superčlověk - Najdi nejlepší verzi sebe sama